katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

kontraster

Publicerad 2011-12-08 16:02:03 i Allmänt

idag tog jag spårvagnen till det stora shoppingområdet Neumarkt. Hur mycket affärer och julpynt som helst. Blev helt snurrig av att gå runt där. Mitt i detta shoppingmecka ligger en kyrka, Antoniterkirche. Dit tog jag min tillflykt och kunde slappna av en stund. Tände även ett ljus för de som ej längre finns med oss på jorden. Blev lite sentimental och gråtmild där jag satt. Tänkte på den stundande julen. Nära och kära och ja...ni fattar.
Läste också att de ska ha en Händelkonsert i kyrkan imorgon kväll. Kanske något för oss? Får höra vad Håkan tycker.
Sen fikade jag på Starbuck's och då kändes det nästan som om jag var tillbaka i Shanghai. Hur många Starbuck's caféer har man inte hängt på där??



"tänd ett ljus och låt det brinna - låt aldrig hoppet försvinna" (Triad)



fin skulptur i kyrkan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela