katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

nyinflyttad i stan!

Publicerad 2011-12-06 10:44:25 i Allmänt

i lördags kunde vi äntligen flytta in i vår nya lägenhet. Åh, så roligt! Visserligen hade vi det bra på hotellet men man vill ju ha sitt eget krypin. Än så länge saknas mycket här men det är fantastiskt vad man ändå klarar sig på få saker. Fast nu börjar det trilla in det ena efter det andra. Idag kom soffan och i söndags köpte vi 2 fåtöljer och en bäddsoffa till gästrummet. Ikväll kanske vi får en TV...
Vi har verkligen slitit med denna lägenhet och fått göra i princip allting själva. Här fanns ju ingenting!! Men det har varit/är roligt också att få inreda från början. Jag tror vi har en lite modernare stil nu än hemma på Klädesholmen. Man får ju inte vara rädd för att förnya sig ;-) Klicka på de små bilderna så blir de större!

     
walk-in-closet i anslutning till vårt sovrum.       köket!



adventsmys.


så här ser vardagsrummet idag!


Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2011-12-06 10:52:24

FINT! men har pappa skaffat onepiece eller vad är det jag skådar? helkropps pyjamas?

Postat av: mami

Publicerad 2011-12-06 12:23:59

haha, onepiece, vad är det?? Nejdå, det är tröja och byxa separat. Men i samma grå färg så på håll ser det nog ut att gå i ett:-))

Postat av: steph

Publicerad 2011-12-07 10:42:17

Detta är en onepiece: http://onepiece.com/se/shop/info/index?gclid=CPrUh7fV76wCFZEvmAodExcXNA



nya trenden här hemma. fruktansvärt fult, tycker jag, hehe. men pappa är söt i sparkdräkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela