katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

på promenad

Publicerad 2011-12-07 14:05:37 i Allmänt

precis när jag stuckit näsan utanför huset idag så började det att regna...igen...Sån tur att jag hade paraflaxen med mig. Men det öste ner såpass mycket att jag blev rejält blöt ändå så när jag kom fram till chokladmuseet gick jag in där istället. Oh, vilket museum! Där finns allt att läsa om kakaobönans historia och egenskaper, en chokladfabrik, en restaurang och en chokladbutik. Mumsigt värre!
Lagom till mitt besök där var slut så hade det slutat regna och solen sken!! Det blev en promenad till gamla stan och där uppenbarade sig ännu fler julmarknader. Tyskarna verkar helt galna i dessa weihnachtsmarkts. Men mysiga är dom! Marknaderna alltså ;-)

                     
en landsman som det stod att läsa om på chokladmuseet! Kakaoträdet och chokladfabriken.
 

formar för sillchoklad kanske?


interiör från en chokladbutik i Köln anno 1930.


några läckerheter från den nya butiken...vill köpa ALLT!!




Bambi på hal is?


på väg in genom gränderna i Aldstadt...

     

Kommentarer

Postat av: steph

Publicerad 2011-12-07 16:34:00

Postat av: s

Publicerad 2011-12-07 16:34:58

GUD VAD MYSIGT! du får börja jobba där, på chokladfabriken ;) vill komma o hälsa på NU!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela