katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

vi sliter...

Publicerad 2011-12-01 21:05:36 i Allmänt

..med byggande av garderober, hyllor och en massa annat bröte. Puh, nu börjar jag bli trött på alla dessa flyttar. Känns som hela hösten bara handlat om flytt, flytt och åter flytt. Det tar på krafterna men det är bara att kämpa på. Imorgon kommer flygfrakten med en liten del av våra saker från Shanghai. Ska bli kul att plocka upp!
Nu ska jag gotta mej med lite macadamianötter medans Håkan kollar in en dubbad variant av "Transporter". Inte undra på att tyskarna är dåliga på engelska när de envisas med att dubba utländska filmer. Där är kineserna styvare måste jag säga. Inget dubb i Shanghai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela