katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

waiting fro christmas 3

Publicerad 2011-12-22 10:36:17 i Allmänt

nu ska vi snart ge oss iväg. Sitter här en sista stund framför datorn och kom då att tänka på Karin Boyes dikt "I rörelse" Den passar bra in på mitt känsloläge idag så här kommer den. Både i text och i en liten ljudfil :-)

[Första versen som ljudfil]



Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

(Lånat från hemsidan Karin Boye Sällskapet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela