katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Godmorgon Köln!

Publicerad 2011-11-30 09:43:19 i Allmänt

det är onsdag morgon och jag sitter på hotellrummet och försöker få till ett blogginlägg. Vi kom hit igår efter en lååång resdag. Vi åkte redan i måndagskväll från Shanghai med Turkish airlines nattflyg till Istanbul. Vi flög buisness och det var skönt för sätena kunde man vika ut till en hel liten säng så det gick alla tiders att sova några timmar. Men framme i Istanbul var det 7 timmars väntan på nästa flight till Köln....tråkigt, tråkigt. Men som tur var kunde vi sitta i den fina loungen och vila och äta av alla läckerheter som serverades. En av de finaste flygplatslounger jag suttit i. Och så lite surfande på nätet och så gick timme efter timme och till slut var det dags att åka. Man tycker man är nära Köln när man kommit så långt som till Istanbul men det tar faktiskt hela 3,5 timme med flyget så vi var inte framme på hotellet förrän igår eftermiddag. Vila, duscha, lite mat och sen var vi så trötta så vi somnade redan vid 20.30...
Nu har Håkan åkt iväg för att hämta hyrbilen som vi ska ha en tid innan Håkan får sin tjänstebil. Senare idag ska vi åka till lägenheten och börja greja, skruva ihop garderober, sätta upp lampor m.m. Vi flyttar inte in på riktigt förrän på fredag och då ska jag försöka göra lite adventsfint!! Prioriterade faktiskt att packa ner julsakerna i flygfrakten...Och jag har redan märkt hur mycket JUL här är i Köln. Julskyltningar och julmarknader avlöser varandra i gauthörnen. Mysigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela