katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Berlin

Publicerad 2012-04-23 12:22:37 i Allmänt

vad hinner man under 2 dygn i Berlin? Jo, en hel del faktiskt! Håkan var tvungen att jobba mesta tiden så jag fick sightseea på egen hand men vi hann iallafall fira hans 49-årsdag en dag innan han fyllde.
Det var roligt och intressant att få besöka Tysklands huvudstad och kanske var det först nu som jag verkligen förstod hur det måste ha varit att bo i en stad som en gång varit delad...skrämmande och fascinerande. På sina ställen finns korta bitar av muren kvar och resten finns att köpa för dyra pengar i souvenirbutikerna...

Avcheckat på "måste ses listan":

* Potsdamer Platz
* Tiergarten
* Brandenburger Tor
* Unter den Linden
* Alexander Platz
* Checkpoint Charlie
* Kurfursten damm







        






     




Grattis Håkan!!






jaha, inte visste jag att The Mattssons varit här!!


och nu även jag.



   



försökte få en bra bild av gränsen där muren en gång gick men det var hela tiden en massa folk i vägen.

   




årets första mjukglass! I Tiergarten.




Tack Berlin!! 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2012-04-23 16:13:24

Härliga bilder! Ni verkar ha haft det riktigt gott och fått lite vår dessutom! Kram på er.

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-04-23 17:31:48

Tack! Det var en fin helg:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela