katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

i goda vänners lag

Publicerad 2012-04-16 12:03:42 i Allmänt

på onsdag eftermiddag kom familjen Mattsson inkörande med bil till Köln. De hade först åkt färjan från Göteborg till Kiel och sen raka spåret på autobahn ner hit. Efter att ha installerat sig i lägenheten gick vi ut på en liten promenad i vårt närområde. Sen gick vi hem och åt middag och sen gick vi ut igen på en kvällspromenad. Härligt vårväder ute!














Sen fortsatte dagarna med Domenbesök, shokoladenmuseumbesök, promenader i stan, shopping i Neumarkt, fika, lunch, middagar, utflykt till Moseldalen och framför allt - gott snack och mys ihop!!










Den vita sparrisens tid är nu. Gott!!






På söndagen for de hem igen. Underbart är kort - som alltid...

Kommentarer

Postat av: Kristin Danås

Publicerad 2012-05-06 12:45:23

Men härlig du! Jag har inte fattat att du har en Cologne-blogg! Har vart inne o kikat på den kinablogg för och se om du uppdaterat.. Där ser man! vad kul! Då kan jag följa dig också! Hoppas på att kunna se er till sommaren! När är ni hemma? kram kram till er båda från oss båda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela