katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

så åker han igen...

Publicerad 2012-08-24 11:45:00 i Allmänt

En son

Från livets första steg
han testar vad han får
Han skrapar sina knän
och torkar bort en tår

 

 

Men barkbåten han gjort
förs ut på öppet hav
när sonen ska bli man
och möta nya krav

 

 

Hans pojkrum blir nu tomt
för söner är ett lån
och ständig närkontakt
byts ut mot telefon

 

 

Men trots att åren går
och han blir stora karln
förblir han alltid son
och älskad som ett barn

 

Av: Siv Andersson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela