katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

och snön föll

Publicerad 2012-12-03 13:56:43 i Allmänt

jag vet inte om det syns så tydligt på dessa bilder men just nu så vräker snön ner. Jag tror inte att det kommer att lägga sig utan bara slaska bort för här är inte så kallt ännu. Bara 3 plusgrader. 
 
 
 
Har varit på en liten prommis men annars så myser jag mest inomhus idag. Har bakat några pepparkakor och oj, så goda de blev!! Har redan mumsat i mig ett antal små bruna...
 
 
Har även hittat några små fina och tänkvärda citat som jag tänkte delge er. Jag gillar citat, ordspråk och dikter så ibland lägger jag in något passande här på bloggen.
Så här i advents och juletider är det nog många som känner sig stressade och ska hinna med både det ena och det andra. Då kanske detta citat kan komma väl till pass..
 
Tillåt dig att vara lat och oproduktiv emellanåt,
vila är ingen lyx, det är en nödvändighet! 
 
 
 
Sen så tycker jag detta citat var fint också och kanske blir det en påminnelse om att man ibland lägger sin energi på fel saker.
 
Focus on the people who truly love and care about you.
 
 
Avslutar med detta som bara är magiskt vackert och påminner mig om barndomen.
 
Frosten ritar blommor på mitt fönster, glittrande kristaller utav is.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela