katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Snöiga fredag

Publicerad 2012-12-07 12:31:00 i Allmänt

Hej där ute! Vad gör ni idag? Själv sitter jag här vid matbordet med en kopp kaffe och tittar ut genom fönstret. Snön vräker ner och det går nästan inte att se Severinsbrucke för all snö. Jag skymtar bilar och spårvagnen som kämpar sig fram i dålig sikt. På radion spelas Last Christmas med Wham. Åh, den är så fin!
Har gjort en sån där snabbstädning idag. Gör ni det också ibland? Ni vet, när man bara snabbt dammar av hyllor och bord, skiter i att hänga ut mattorna på vädring utan bara dammsuger dem lite lätt, snabbrengöring av toan, ingen våttorkning av golven, vädra rejält och sen är det klart. Lite frukt och blommor på bordet så det ser fint ut. Och ja, nästan som i en inredningstidning alltså! 
Ska faktiskt ge mig ut i detta busvädret lite senare idag. Blir nog till att ta på sig rejält med kläder. 
Ha en fin helg! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela