katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Sehr kalt!!

Publicerad 2012-02-07 14:15:57 i Allmänt

Det är fortfarande väldigt kallt här, brrr. Tempen ligger runt minus 10 gr och det är kallt för att vara i Köln som annars räknas som en av Tysklands varmaste städer med en medeltemperatur på 11 plusgr.  Så kölnborna börjar klaga nu och ojjar sig över den bistra vintern. Och visst är här kallt, det tycker jag med, men för en svensk är det ju ändå inte såå förtvivlat kallt. Det går ju ändå att uthärda. Och solen skiner varje dag och det tycker jag är toppen. Ett tag regnade det ju i princip varje dag här och då var det visserligen varmare men hur kul är det med regn i längden?! Nu är det även ljusare allt längre på eftermiddagarna och det betyder att våren är på väg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela