katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Super!

Publicerad 2012-02-03 17:07:24 i Allmänt

Nej, jag super inte. Vill bara säga att jag fick omdömet Super! på tyskaprovet. Känns bra så här inför helgen. Känns också bra att jag nu klarat av denna intensivkurs på fyra veckor. Nu gör jag ett ett litet uppehåll och fortsätter längre fram. Dessa fyra veckor har gett mig en första inblick i det tyska språket och gjort att jag nu är lite modigare och vågar prata mer när jag t.ex ska handla något. Försöker också prata lite mer med mina grannar. Något stapplande fortfarande men ich versuche!!

Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2012-02-07 10:12:48

Du är så duktig! GRATTIS!

Postat av: Mami

Publicerad 2012-02-07 13:33:35

Tack:-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela