katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Flashbacks..

Publicerad 2012-01-24 18:44:03 i Allmänt

Idag har jag fått otäcka flashbacks från förr. Nämligen från skoltiden som för min del inte alltid var förknippad med en rolig tid. Jo, fram till femte, sjätte klass var det ganska okej men i sjuan hände plötsligt något. Knasiga lärare bidrog nog till mycket och just den där känslan av att känna sig totalt dum i huvudet när man inte förstod något i undervisningen. Det gällde som väl var inte alla ämnen men jag minns t.ex fysik och kemilektionerna med avsky och det berodde till största delen på att läraren i princip satte skräck i mig.
Idag återkom känslan när jag mitt uppe i lärandet av nominativ och ackusativ drabbades av total hjärnsläpp. Jag förstod plötsligt ingenting, blev nervös och så - blackout.  Nu är jag ju vuxen och kan på något vis hantera detta, vet att det inte är världens undergång men ändå. Känslan är den samma och känslor förändras inte hur gammal eller ung man än är. Men jag kan vara mycket glad och tacksam för jag har en underbar tyskalärare. Jag sa som det var, att nu är det stopp i hjärnan och hon är bara helt lugn och förklarar både en och två gånger till. Kanske klarnade det något  men det var just den där hemska känslan jag ville berätta om idag. Jag tror vi alla har känt eller känner den nån gång emellanåt. Hoppas på en bättre dag imorgon - utan otäcka flashbacks.

Kommentarer

Postat av: steph

Publicerad 2012-01-26 12:31:52

Men du ÄR duktig! dont't give up!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela