katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

hemma hos

Publicerad 2012-01-26 15:22:23 i Allmänt

litet smakprov på hur det nu ser ut hemma hos oss!

  
hallen med Kinaskåpet från Elm workshop och porslin från Spin. Just dessa söta små vaser är en hejdågåva från våra Shanghaifriends. Det är 12 vaser med olika ansiktsuttryck och jag tänker på våra fina vänner i öst varje gång jag tittar på dem. Kunde vi fått en bättre gåva?


vårt fina almbord med tillhörande stolar. Också från Elm workshop.



    


litet soffbord från Habitat. Inköpt här i Köln.


på ena toan står Mao (inköpt på antikmarknaden i Shanghai). Där passar han bra för han var ju en riktig "skitgubbe"!


Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-29 04:57:19

Hallå kompis!!



Vad fint ni har det hemma!! Och de där gubbarna var verkligen fina på byrån!!



Saknar dig här!!



Kram!!

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-02-07 13:35:16

Tack Linda :-)

Jag saknar dej meeeeed!! Har inte så många kompisar här....

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela