katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

in memory

Publicerad 2012-01-03 13:07:38 i Allmänt

Blev våldsamt påmind om livets förgänglighet då min före detta svägerska och mina brorsbarns mamma gick bort på julafton. Så ofattbart och så orättvist är livet. Kära Anita - sov så gott. 

::Sparvöga av Marie Fredriksson::

Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv, känner liv
Vår tid är nu en svartvit film
Som blir till färg om du vill
Så många val så svårt att se
När dina bruna ögon vill se mer
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv, känner liv
Tiden den går livet är så kort
Alltför kort för att gömmas bort
Så gör det du vill och blomma ut
Njut av din spegelbild vår tid är nu
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv...


 


Kommentarer

Postat av: steph

Publicerad 2012-01-05 16:01:23

Vad fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela