katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

när Håkan är ensam i Köln..

Publicerad 2012-06-25 16:47:13 i

...händer det grejer minsann! Detta mailet med tillhörande foton kom från Håkan när jag hade varit hemma i Sverige i lite mer än ett dygn.
 

I natt blev man väckt av att brandlarmet gick kl 01:00. Det var ett infernaliskt ljud från dosan som sitter i förrådet.

Jag är fortfarande lomhörd och har faktiskt smärta i öronen idag med. Hoppas det inte blir tinnitus.

Jag försökte först att stänga av den, men det gick inte. Till sist lyssnade jag i korridoren, och då förstod jag att det var hela huset.

Då gick jag ut och det hade alla andra gjort också, eller så var de på väg.

 

Brandkåren var snabbt på plats, skulle tro att det gick mindre än 10 minuter. Polisen kom också.

Det var ett falsklarm, men det tog ändå ca en timme innan man kom i säng igen.

Thomas undrade om vi har sådan här action i Sverige.

Flera frågade var du var…

 

Ja, sådana nätter har jag.

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2012-06-29 11:49:20

jag säger bara "haaaaaare!!!"

Svar: Ja veesst vettu ;-)
Katarina Holmqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela