katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

skratta eller gråta?

Publicerad 2012-06-05 13:32:32 i Allmänt

ja, det kan man fråga sig. Idag är jag nämligen både glad och ledsen men kanske inte så ledsen att jag vill gråta och heller inte så glad så jag vill skratta. Jag har nämligen idag besökt en hudläkare och äntligen fått en diagnos på mina återkommande hudbesvär. Det är något som kallas Atopiskt eksem som är en form av böjvecksseksem för vuxna vilket jag själv hade en aning om men jag kunde ju inte säkert veta. Men tänk så många läkare jag besökt genom åren, sen detta dök upp första gången 2004, och aldrig har någon satt en diagnos på mig. Salvor har jag fått och smörjt mig har jag gjort. Läkaren idag berättade också att detta är något genetiskt och även kroniskt...Så jag kommer aldrig att bli av med det och det känns ju lite hopplöst.
Men det kan skifta i livet, bli sämre, bli bättre. Jag vet att jag hade böjveckseksem som bebis men det försvann rätt snart. Sen har jag alltså levt utan eksem ända fram till 37 års ålder. Visserligen alltid haft torr hud men inga större besvär. Sen detta Atopiska började då. Men nu vet jag exakt hur jag ska behandla detta eksem och det kommer att bli bättre, kanske försvinna, men alltid ligga kvar latent och kan när som helst ploppa upp igen.
Håhåjaja. Man får tänka som så att det finns betydligt värre saker här i livet. Nu ska jag sätta igång med min dagliga rundsmörjning och hoppas även på en solig sommar med mycket bad för det hjälper också!




Kommentarer

Postat av: Kristin Danås

Publicerad 2012-06-05 16:56:50

Vännen! Vad skönt och jobbigt! Ja, jag fattar vad du menar! (även om jag själv inte vart ute för samma sak!) Tur dock att du nu äntligen kan få rätt sorts behandling! Hoppas på att lite sol hjälper??!



Hoppas du har det bra nu när du åker hem! Hörs i sommar! kram kram

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-06-06 10:07:33

Tack söta Kristin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela