katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

tysk service

Publicerad 2012-06-06 11:49:50 i Allmänt

vi hade beställt biljetter till en konsert. Mot en extra avgift skulle de levereras hem till dörren igår eftermiddag. Det kom inga biljetter. Senare under kvällen kunde jag läsa i ett mail från budfirman att de sökt mig 16.32 men ej nått mig. Jag var hemma från klockan 12 igår och ingen sökte mig under dagen. Antingen har de sökt mig på fel adress eller telefonnummer eller så har de aldrig varit här...I mailet stod också att biljetterna från klockan 16.37 fanns att hämta på DHL:s kontor...
Okej, så idag var det jag som fick traska ut i regnet och bege mig mot Hoheporte 6 och hämta upp biljetterna mot uppvisande av mitt pass. Då kunde jag ju lika gärna gjort så här från första början!
Nu kan ni ju fundera på vad det är för konsert vi ska gå på... Kommer nog bli en annorlunda upplevelse, muuoohaaa!!


hej o hå - ut o gå




värdefulla biljetter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela