katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

besök av Yvonne och Craig!

Publicerad 2012-03-19 11:01:08 i Allmänt

från onsdag eftermiddag fram till igår kväll har vi haft fint besök här i Köln av Yvonne och Craig. Vi har haft några härliga dagar tillsammans med mycket promenader i stan, fika, middagar, sightseeing, shopping, lite hemmamys och dessutom SOL! Det verkade nämligen som Yvonne och Craig hade våren med sig ;-) I fredags steg tempen till hela 25 grader och jackan behövdes inte längre - helt underbart!
Här kommer lite foton!


på vår balkong.

     
Obligatorium i Köln - Domen och Bratwurzt! Och så lite shopping till barnbarnen ;-)


"Ska jag orka äta upp denna?"


Craig tar sig en "dunkel".

     


   


   


   
En dag åkte vi till Bonn. Där är Beethoven född!

   

   

   
Sista dagen blev det en god brunch med free flow of Prosecco på hotell Maritim!

Yvonne och Craig - tack för att Ni kom. Vi ser fram emot nästa gång!!


Kommentarer

Postat av: Essey

Publicerad 2012-03-19 20:43:46

Din blogg är grymt bra :D! Love it <3

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-03-20 09:48:07

Tack Essey! Vad roligt att du gillar min blogg :-)

Postat av: Essey

Publicerad 2012-03-20 10:28:29

Sv: Oki :D! Haft en bra morgon? <3

Postat av: Karin

Publicerad 2012-03-21 10:26:31

Vilka mysiga våriga bilder. Jordgubbsefterrätten såg smaskens ut!

Postat av: katarina

Publicerad 2012-03-21 15:38:24

Tack Karin! kan avslöja att vi fick hjälpas åt att äta upp efterrätten..Men god var den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela