katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

en glimt av helgens utflykt

Publicerad 2012-03-05 12:35:58 i Allmänt

Heidelberg kan sammanfattas med ett ord - vackert! Okej, möjligtvis två ord - vackert OCH gammalt.
Vackra gamla byggnader och gator inramade i en vacker natur. Om man nu gillar sånt som är gammal och vackert får man i Heidelberg sitt lystmäte. Vi toppade även vistelsen med en orgel och pianokonsert med vacker, gammal musik av J.S Bach. Toccata och fuga i d-moll går inte av för hackor minsann.

  

  




  

    













Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-14 11:14:31

Jättefina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela