katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Heute wir gehen nach Heidelberg!

Publicerad 2012-03-02 12:29:15 i Allmänt

dags för en weekend i Heidelberg som sägs vara en av Tysklands vackraste städer. Så här står det bl.a att läsa när man googlar på staden:

Heidelberg, nestled in the hills along the Neckar River, is one of the most picturesque destinations in Germany; spared by the allied bombers in the Second World War, the city offers many historic treasures.
From the Heidelberg Castle, and the Old University, to scenic walks in the vineyards and along the Neckar River.....


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-02 13:59:22

Heute fahren wir nach Heidelberg

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-03-05 10:06:33

Oj, oj, fel verb och fel satsordning....Tur jag har en personlig lärare här på bloggen ;-) Jag har mina aningar vem du/ni är....

Postat av: Stephanie

Publicerad 2012-03-07 10:43:13

det är inte jag! kanske pappa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela