katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

på tur med barbro o bengt!

Publicerad 2012-05-22 14:50:52 i Allmänt

det blir ett annat tempo när man har sina föräldrar på besök. Första dagen när vi skulle promenera bort till Domen tyckte pappa att vi skulle sätta oss och vila en stund när vi gått lite mer än halvvägs. Å andra sidan ser man då saker som man kanske annars missat. T.ex en liten flicka som av misstag ramlade i plaskdammen när hon skulle hoppa mellan stenarna och sen blev utskälld av sin mamma.
Nåväl, tempot har som sagt dessa dagar varit LUGNT men Barbro och Bengt, mamma och pappa alltså, verkar ha njutit i fulla drag och det är ju det vikitgaste. Ändå har vi hunnit med en hel del och jag är väldigt glad över att ha fått rå om mina föräldrar i några dagar. Det är en lyx att få ha dem i livet och senast jag fick ha ensamrätt på dem så här länge måste ha varit innan mina bröder föddes.

Här kommer lite bilder!











skönt att det finns bänkar att sitta på när man väntar på spårvagnen.



mamma njuter av morgonkaffet på balkongen.


på Café Bonnen!


pappa tar sig en öl på puben vid Severinskirche.


en kväll gick vi på grekisk restaurang och pratade gamla minnen från alla greklandssemestrar..



vi orkade inte stå i korvkioskkön så vi gick hem och så stekte Håkan upp några wurstar istället.



"nästan som att vara hemma på Holmen ju" Pappa spanar på båtar...



...och mamma löser korsord.
























Mamma och Pappa - Tack För Att Ni Kom!!!

Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2012-05-24 17:17:33

jättefina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela