katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

besök på vingården

Publicerad 2012-10-16 16:20:57 i Allmänt

när Yvonne och Craig var här sov vi en natt på en vingård i Moseldalen - Weingut Stephan Kohl i Neumagen-Dhron. Den drivs i tredje generationen av Stephan och hans fru Christiane. Ett mycket trevligt och gästvänligt par och vi bodde i deras hus där de hade 3 rum för uthyrning. Från sovrumsfönstret kunde vi blicka rätt ut mot vinodlingarna!
 
fika på vägen ner!
 
 
 
 
 
vinprovning på kvällen som startade med rosa bubbel! Mycket gott så det blev givetvis några flaskor som fick följa med till Köln.
 
stora syster lille bror!
 
grill på gång!
 
gulliga Stephan och Christiane!
 
så här glad blir man efter att ha provat 8 olika sorters viner!!
 
 
Stephan kollar sockerhalten på druvorna.
 
 
Tack gode Gud för vinet. Amen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela