katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

weekend i Eschau, Alsace.

Publicerad 2012-10-01 14:19:42 i Allmänt

vi har haft ett par rikitgt fina dagar tillsammans med Ingrid och Philippe i deras hem i Eschau. Deras gästfrihet och vänlighet kommer att bli till ett kärt minne.
Gastronomiska höjdpunkter har varvats med besök till ett kloster och mysiga små byar på den alscasiska landsbygden, båttur längs kanalen i Strasbourg, besök på "vinfabriken" Dopff m.m. Egentligen är det en dödssynd att säga fabrik men det gör jag ändå ;-))
Jag bannar mig själv för att jag glömde min riktiga kamera, här fanns hur mycket som helst att fota, så ni får hålla till godo med suddiga mobilbilder. Men det viktigaste är ju ändå det man upplevt och bevarar i sitt hjärta!!
 
Ingrid och Philippe - tusen tack för att vi fick komma!!
 
 
 
 
St Odile vakar över bygden!
 
 
 
 
 
 
 
 
katedralen i Strasbourg.
 
 
 
 
 
vi åkte under broar och..
 
..höga träd!
 
kyrkan där Ingrid varit med och fotat hur renoveringsarbetet gick till!
 
 
 
 
äkta franska macroner!!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2012-10-01 19:01:35

oiu oiu så pittoreskt och fint! och var lik hon är annika...

Svar: Ja, visst är där fint!! Och visst är Annika o Ingrid lika varandra :-))
Katarina Holmqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela