katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

student igen..

Publicerad 2012-09-05 12:17:15 i Allmänt

och hjälp, vad mycket litteratur!! Det är ju ändå bara två kurser jag ska läsa - en på 7,5 p och en på 15 p. Men jag kanske har glömt bort hur mycket det är..? jag vet inte.
Har idag startat med första uppgiften inom kursen Ilska och aggression. Ett minst sagt intressant ämne som vi alla kommer i kontakt med. Det är faktiskt riktigt spännande att fundera kring detta med ilska och aggression och hur olika vi människor ser på detta. Många tycker det är fult och fel att visa att man blir arg. Andra tycker man ska visa sin ilska tydligt och ständigt säga sin mening och "ha högt i tak". Vad man med säkerhet kan säga är att ilska är en lika viktig känsla som alla andra känslor - glädje, lycka, sorg m.m. Hur vi visar eller gör med våra känslor är högst individuellt men de måste alla finnas där för att vi ska fungera i vår vardag.
Den andra kursen handlar om Missbruk och nätverk. Också ett intressant ämne men det känns lite tyngre.
Återkommer sen när jag blivit lite mer "beläst" ;-)
 

Kommentarer

Postat av: Kristin Danås

Publicerad 2012-09-20 16:25:16

Oj vad böcker det är, men vad intressant det låter! Jag blir nästan lite sugen :) Men i höst ska jag lära mig hemsidor och Photoshop! kram

Svar: Det är bra Kristin! Även om det kan vara tungt att plugga så är kunskapen man (förhoppningsvis) får inte tung att bära ;-))
Katarina Holmqvist

Postat av: Kristin Danås

Publicerad 2012-09-23 14:40:32

hihi..det har du rätt i :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela