katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

lördag kväll på Alte Burg Strasse

Publicerad 2012-09-25 12:40:39 i Allmänt

vi har hittat en "ny" liten gata som kantas av små mysiga restauranger och barer. Här är tempot lugnt och barnfamiljer blandas med nyförälskade par. De man inte ser så värst många av är väl de partysugna ungdomarna.. De håller nog helst till längs Zülpicher Strasse..
 
Vi började iallafall kvällen med ett glas knistrande iskall Riesling och avslutade med grekisk middag bestående av olika smårätter till förrätt och en helt underbar lammfilé till huvudrätt. Allt medans solen gick ner över takåsarna..
 
 
Håkan studerar menyn!
 
jag blandar prickar med ränder..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela