katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

pilates blev Picasso..

Publicerad 2012-09-04 17:57:08 i Allmänt

idag skulle jag och Eunjin kolla upp en pilatesstudio men där verkade helt nedstängt och ingen svarade på varken porttelefonen eller den vanliga telefonen. Då fick vi syn på en stor plansch som gjorde reklam för en ny konstutställning på Wallrafmuséet. Vi behövde inte många sekunder på oss för att fundera på om vi skulle gå dit eller ej utan promenerade raskt bort till muséet. En helt fantastiskt utställning med 100-årstema då just Köln för exakt 100 år sedan höll i en utställning med några av den tidens mest kända konstnärer. Och nu kan man väl även säga att dessa konstnärer tillhör de mest kända genom tiderna eller vad sägs om namn som: Cézanne, Cross, Gauguin, van Gogh, Picasso, Macke, Munch, Nolde och Schiele.
Kul att få se några av de gamla "originalen". Tyvärr var det fotoförbud så här kommer några bilder på ett par andra original..
 
                                                                 
 
 
 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela