katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

helgen 9-11 dec*

Publicerad 2011-12-12 13:04:21 i Allmänt

så har vi då haft vår första "riktiga" helg här i Köln! Efter att Håkan jobbat hela veckan så väntade jag med middag hemma - ugnsbakad lax med grönsaker och så äppelpaj till dessert. Till det en god pinot grigio!
Lördagen spenderades först med att storhandla på REWE - en supermarket som påminner om ICA hemma och som har ALLT. Där fick Håkan pröva på att spela minigolf och vann (med min hjälp) en flaska vin :-)
Efter att vi varit hemma och lämnat matvarorna blev det promenad genom stan, gata upp och gata ned. Härligt att bara flanera runt ibland och titta på människor. På kvällen hittade vi en liten restaurang där vi åt middag. Sen gick vi hem och såg världens snyftfilm..."A little bit of heaven". Åh, så sorglig den var. Men fin också. Kan rekommenderas!
På söndagen blev det åter promenad i stan och även lite julklapsshopping. Skojigt! På eftermiddagen besökte vi vår närmsta kyrka där det var advenstkonsert. Bleckblås, orgelspel och solosång. Så vackert och stämningsfullt!
Kvällen avslutades med middag hemma och slötittande framför tv:n. Gött!!


minigolf på REWE!


"no e de lörda kwäl" och då tar man sig en Kölsch!!

       


St.Severinkirche som ligger på Severinstrasse.


Adventskonsert i kyrkan.


Fullmåne över Severinsbrücke!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela