katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

ankomst

Publicerad 2012-12-10 13:51:00 i Allmänt

nu adventstiden är
de strålande klara timmar
väntan på dagen vi bär
genom stjärnor och månehimlar
 
och ljusen vi tände
i den mörka och kalla stunden
de lyste upp och värmde
i själen och hjärtelunden 
 
över trasiga broar
vi vandrat en gång
men hoppet förstorar
och ger åter den sång
 
nu adventstiden är
de strålande klara timmar
väntan på dagen vi bär 
genom stjärnor och månehimlar
 
Katarina Holmqvist 10 december 2012
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2012-12-10 19:15:29

Å, så vackert.

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-12-11 08:37:21

Tack Helen! Kände för att vara lite poetisk så här i adventstid :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela