katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Alla goda ting är 3

Publicerad 2012-02-06 11:38:22 i Allmänt

Som utlandssvensk finns det 3 saker som jag helst inte skulle vilja vara utan.

*Internetradio - underbart att kunna lyssna på Radio Göteborg. Känns som man är hemma!

*SvtPlay - kul att kunna se samma tv-program som de där hemma pratar om. Man känner sig inte lika utanför i snacket när man är hemma och hälsar på. Och här i Köln fungerar uppkopplingen väldigt bra. I Shanghai buffrade det mest och det var inte många gånger vi kunde se svensk tv där.

*Skype - det allra bästa! Tänk er att kunna både se och höra sina närmaste! Outstanding!

Dessa tre tekniska möjligheter gör det SÅ mycket enklare att leva i ett annat land eftersom de på olika sätt möjliggör att bibehålla kontakten med alla hemma och även hålla sig uppdaterad med vad som händer. Som den mycket viktiga saken att titta på Melodifestivalen. Igår kväll kunde vi t.ex njuta av att se en märklig uppvisning av en snusdregglande Thorsten Flink äntra scenen barfota. Som Ernst fast the total opposite;-) hohoho säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela