katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

fettisdagen

Publicerad 2012-02-21 13:29:44 i Allmänt

idag bakade jag semlor eftersom det är fettisdagen och det inte går att få tag på semlor här. Mycket bakverk har dom i Tyskland men inga semlor. Inte vad jag sett iallafall.
Jag tycker verkligen om att äta semlor, mums vad gott det är! Speciellt de första tuggorna när man gått där och suktat och längtat efter denna läckra bakelse. Men jag blir ganska fort mätt och därför bakade jag idag en sorts minisemlor. Ungefär som en halv semla och det är precis lagom för mig.
Nu har jag precis satt i mig en och så blir det nog en till kvällen också ihop med Håkan!

Glad fettisdag på Er allihop! Nu går vi in i fastan minsann....

Kommentarer

Postat av: John

Publicerad 2012-02-22 10:40:57

Den ser ju riktigt autentisk ut ;) Gott!

Postat av: Mami

Publicerad 2012-02-22 15:08:57

Haha! Den ÄR autentisk John :-)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-23 09:28:08

HUR stora semlor brukar du baka?;-) Den ser ju hur mumsig ut som helst!!

Hoppas allt är bra med dig, du verkar ha det toppen!!



Kramar från ett kallt och ruggigt Shanghai

Postat av: stephanioe

Publicerad 2012-02-23 16:09:17

VIlka fina semlor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela