katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

måndagspromenad

Publicerad 2012-02-27 15:12:56 i Allmänt

Vi går och går och går,
vi går och går och går.
Vi traskar kliver och lunkar på,
till världens ände ska alla gå.
Och sen så träffas vi,
på Trosa konditori!


Är det något jag gör väldigt mycket här i Köln så är det att GÅ. Gata upp och gata ner går jag, så gott som varje dag. Det blir mycket gåande längs floden för jag tycker om att titta på vattnets rörelse men det blir även mycket gåande inne i stan. Oj, oj, vad jag traskar på. Fick ju ett tips om att åka spårvagn, åka alla linjer fram och tillbaks, men jag tycker bättre om att gå.
Så jag GÅR på ett tag till tror jag, kanske inte till världens ände men väl Köln runt!


ibland går jag uppför trappor också. Som idag när jag gick upp för den här nedklottrade trappan.


mycket klotter finns här...


utkik.


taggig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela