katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

meine neue Lehrer

Publicerad 2012-01-12 16:48:04 i Allmänt

idag fick vi en ny lärare som vi ska ha varje torsdag och fredag. Han heter Elyseo och har en annan pedagogik än Katharina. Elyseo pratar endast tyska med oss och han pratar ganska fort. Vi var nog alla lite chockade till en början idag men Elyseo förklarade att vi kommer att lära oss bäst på detta sätt. Han vill inte att klassrumsmiljön ska vara allt för olik världen utanför. Vi kan ställa en fråga på t.ex engelska men han besvarar den alltid på tyska. Om vi inte förstår använder han kroppspråk eller ritar på tavlan. Det var ändå inte helt enkelt och då har jag ändå ett försprång i och med att tyskan ligger nära svenskan. Värre var det nog för flera andra.. Men Elyseo verkar vara en skön prick, lite av en teaterapa så det var ändå en rolig dag idag! Tänk er torgvantar, stickad kofta, stor sjal virad runt halsen, manchesterbyxor, basker och ring i läppen. Där har ni Elyseo!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-12 17:12:10

Mein neuer Lehrer

Postat av: katarina

Publicerad 2012-01-12 18:15:31

haha! vem, vem, vem är du min "lärare"?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela