katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

i väntan på....

Publicerad 2012-03-11 11:16:59 i Allmänt

....Melodifestivalen!



Sällan har vi väl väntat på Melodifestivalen (eller något tv-program för en delen) så förväntansfullt som vi gjorde igår kväll! Vår nya tv har nämligen en inbyggd dator som vi i veckan fick kopplat på. Tidigare har vi kopplat en separat dator till tv:n för att kunna se på Svtplay men nu blir det mycket enklare, bara att klicka sig fram med hjälp av fjärrkontrollen. Igår sändes Melodifestivalen Live och vi kunde alltså se den på exakt samma tid som ni där hemma. Ett Mirakel kanske? som Ranelid och Sara Li sjöng.
Innan sändningen började var det någon slags nedräkning på tv-skärmen, minut för minut, sekund för sekund...och vi satt där och väntade. Skulle det funka? Skulle vi kunna få se detta hatälskade program? Jaa, det gick! Amazing! Euphoria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela