katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

svalkande i sommarvärmen

Publicerad 2012-05-24 14:10:10 i Allmänt

när vi bodde i Shanghai blev jag smått beroende av de goda Frappuccinos som de sålde på Starbucks. En slags kall kaffedryck som både mättar och släcker törsten när det är så där riktigt hett ute och man mest är törstig och inte så sugen på att äta en stor måltid. Idag blev jag så sugen Frappuccino men vad göra när man inte längre bor vägg i vägg med ett Stabucks cafe? Jo, man googlar och hittar deras recept på nätet och gör en hemma!
Frappuccino enligt Starbucks
3/4 dl extra starkt kaffe som du först kylt.
Socker efter behov.(Jag tog en matsked idag)
1 dl mjölk
2 dl is
Häll alla ingredienser i en mixer och mixa på hög hastighet tills isen är krossad och drinken verkar mjuk.
Häll upp i ett stort högt glas och drick med sugrör. Om man vill göra sin frappucciono extra lyxig så toppar man med lite vispad grädde.
Enkelt, gott och svalkande!
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela