katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

vad är det som yr?

Publicerad 2012-05-30 14:12:58 i Allmänt

de senaste dagarna har det yrt runt stora vita tussar som ser ut som en blandning av bomull och utblommad maskros. Det är troligtvis någon form av pollen men jag vet inte vilken. Dessa tussar lägger sig på vissa ställen i stora drivor som liknar snödrivor. Ser lite lustigt ut faktiskt. Tussarna letar sig in överallt - i lägenheten, i näsborrarna, i halsen, i ögonen...Även om jag inte är pollenallergiker så är det ganska frustrerande och jag går här och nyser. Man kommer liksom inte undan dem. Men det ser ganska vackert ut också med dessa flygande tussar, lite drömskt och mystiskt. Som i Ilon Wiklands bilder ungefär.









bild lånad från Google bilder.


bild lånad från Google bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela