katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Shanghai Calling!

Publicerad 2012-10-28 15:15:00 i Allmänt

Yes, Holmekagan is back in the BIG city!! Och hon är väldigt lycklig.
Trots rekord i noll antal sovda timmar på vägen hit så är den väntade jetlaggen inte så farlig. Kanske är det just lyckan över att vara här som överskuggar allt? Jag vet inte, men det är lite som en förälskelsekänsla. Och alla som varit förälskade vet ju hur det är. Man behöver varken äta eller sova. Man är bara totalt uppfylld av föremålet för sin förälskelse och det betyder allt!
Mycket är sig likt. Det mest anmärkningsvärda hitills är kanske den igenmurade väggen på Grand Gateway Plaza där vi brukade gena emellan.. Händer sånt bara i Kinaland tro?
Kineser överallt (fast ändå fler utlänningar känns det som) , bilar som tutar och far, dofter och ljud som bara finns här. Allt i en enda skön, kaosartad mix av ordning och jag är mitt i det.
Imorgon väntar barnhemmet, "childrens house" som Billy brukade säga. Kommer nog bli omtumlande men jag ser väldigt mycket fram emot det.
Nu - Godnatt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela