katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

*firande av en 50-åring i Tysklands hufvudstad*

Publicerad 2013-04-22 13:38:06 i Allmänt

Fredagen den 19 april samlades hela familjen i Berlin för en helg tillsammans och för att fira Håkan som skulle fylla 50 år! Det var så roligt att få träffas allihop igen. En helg går fort men vi hann med en hel del trots att vi ändå tog det ganska lugnt och mest njöt av att just få vara tillsammans, kunna skratta åt sånt som bara vi förstår inom familjen, strosa runt, se på folk. Jag tror Jubilaren är nöjd med sitt firande. Nu är han inte längre 40+ utan 50 hela år. Helt fantastiskt!! 
 
Skål!!
 
 
Vid resterna av berlinmuren och en bild på våra snygga automatfoton, hehe...
 
 
 
Middag på fredag kväll och dekantering av vin på gång. Sen gick vi på en fin musikshow - Stars in consert! 
 
 
 
Vid det stora monumentet till minne av de judar som dödades under andra världskriget.  
 
 
  
Efter att vi besökt det intressanta DDR-muséet åt vi DDR-mat. Bla något som hette Krusta och som påminde om pizza men det smakade inget vidare. Men alltid kul att testa!
 
Graffitti i Kreuzberg. The hood to be in!!
 
   
 
  
 
 
Åka U-bahn är ju kul!
 
 Photo: Taaaack goa familjen för en wünderbar helg i Berlin
Goda dumplings på Yumcha Heroes! Vi åt så vi nästan sprack... 
 
  
Sen svängde vi våra lurviga på Clärchens ballhaus. Det är ett gammalt danshus som fyller 100 år i år. Här spelades även delar av filmen Inglorious bastards in. 
 
 
2 kungar!!
 
   
Häng i Mauerpark
 
 
   
På självaste Dagen sken solen och det var riktigt varmt och skönt ute! 
 
 
  
To Håkan with love <3 <3 <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hans

Publicerad 2013-04-25 11:26:43

Härliga foton !! Hälsa jubilaren att han fortfarande är närmare 40 än 65....

Postat av: Hans

Publicerad 2013-04-25 11:26:58

Härliga foton !! Hälsa jubilaren att han fortfarande är närmare 40 än 65....

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-04-25 12:46:46

Haha, det ska jag hälsa honom :-)

Postat av: Stephanie

Publicerad 2013-04-25 22:32:05

Kuuul att se dina bilder :)

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-04-27 20:09:07

Tack mitt hjärta!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela