katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Ingrid och Philippe hälsar på!

Publicerad 2013-04-15 12:42:14 i Allmänt

Fransoser på besök i Köln!
 
 
 
 
Att gå till Domen är såklart ett måste!! Själv blir jag lika imponerad varje gång jag står och tittar på detta mäktiga bygge! 
 
 
Vi fick även lära känna Flat Stanley!
 
 
Ingrid och Philippes barnbarn som bor i USA deltar i ett skolprojekt med en figur som heter Flat Stanley. Tanken är att Flat Stanley ska resa runt i världen och sen så ska man prata i skolan om de platser han besökt. Man skickar honom helt enkelt i ett brev och sen ber man den man sänt brevet till ta ett foto och så skickas foto och Flat Stanley tillbaka igen.Kul projekt tycker jag! Och man behöver ju inte skicka honom utomlands, det kan ju räcka med närmaste stad/samhälle. 
 
 
Flat Stanley poserar! Här vid resterna av den gamla romerska vägen.
 
 
Vi tog en tur med bilen ut på landet!
 
Och hittade den här kyrkan som var så fint smyckad inför en kommunion (konfirmation).
 
 
 
Vi gick på jazzklubb!
 
 
Det var ett gäng goa gubbar som spelade :-)
 
 
 
När vi gick hem möttes vi av ett färgsprakande fyrverkeri!! 
 
 
Vi tog en båttur på Rhen. Roligt att få se stan från ett annat perspektiv! 
 
 
 
Chokladmuseét, Severinsbrucke, Zollhafen och kranhusen!
 
"Vårt hus"
 
Hittar ni vår lägenhet?
 
Cologne!
 
Tack för att Ni kom! Vi ses "hemma" på ön i sommar!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela