katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

En solig vecka!

Publicerad 2013-03-10 12:27:13 i Allmänt

 
 
Under veckans första del sken solen varje dag och i torsdags var här närmare 20 grader varmt ute. Härligt! 
I veckan som kommer ska det visst bli lite kallare igen men det känns ändå som att våren nu är på stark framfart! 
Idag regnar det men vi ska ändå försöka ta oss ut på en liten promenad. Igår tittade vi på Melodifestivalen via SvtPlay och vi hade faktiskt Robin som vår största favorit. Bra låt och bra framförande med go känsla! 
 
Annars så går en dag i sänder här nere. Håkan jobbar på men håller sig mest här på hemmaplan i Köln. Inte så mycket resor som väl är. Förra veckan deltog Akzo Nobel i en stor mässa på Kölnmesse i Deutz. Så det var mycket mingel och snack med andra företag och kunder. Alla vill ju markandsföra sig, sälja mer och tjäna mer pengar!! 
 
John är nu inne på sin femte vecka med tyskastudier. Han läser på Tandemschule där jag läste förra året. Han trivs gott och har fått flera nya vänner - ett par killar från Sverige och några från andra delar av världen. Det är populärt bland ungdomar att läsa tyska här i några månader tydligen. Sen så bor här en klasskamrat från gymnasiet också som han kände sen tidigare så de har också träffats en hel. 
 
Själv så har jag inte kommit igång med så mycket aktiviteter ännu pga att jag var sjuk så länge men i veckan som kommer har jag lite inplanerat. Jag har börjat vänja mig mer nu vid tanken att livet här nere är väldigt annorlunda mot både livet hemma i Sverige och i Shanghai men det är så det får vara helt enkelt. Allt har sin tid. 
 
Här kommer lite bilder från den sista tiden! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela