katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

tråktisdag..

Publicerad 2011-12-13 13:43:16 i Allmänt

idag har jag en deppdag. En sån där dag när man vaknar på morgonen och inte vill gå upp, en sån där dag när man helst inte vill göra någonting utan bara gömma sig under täcket och stanna där tills endorfinerna börjar samla sig i kroppen igen. Det är grått och småregnigt ute och på TV:n sa dom att en storm är på väg in över Tyskland. Håkan har åkt till Arnhem i Holland och kommer inte hem förrän sent ikväll. Jag är ensam hela långa dagen och vet inte vad jag ska hitta på. Det är lucia och jag vill se lussefirandet men SVT Play bara buffrar. Har försökt trösta mig med lussekatt och havreflarn med chokladkräm. Det var gott så klart men rena kaloribomben...5 sekunder i munnen = 5 kg på höften. Jojo!
Jag saknar Shanghai, jag saknar Sverige, jag saknar mina barn, jag saknar allt jag inte har här. Idag känns Köln bara trist, tråkigt och framför allt ensamt and I don't like it... :-(

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-12-13 19:54:28

Men hallå kompis!! Vad jobbig dag du har haft idag, det är bra att du har unnat dig lite gott då!! ;-)



Det är klart att det känns kämpigt så här i början, allt är nytt! Men tänk på hur du kände det i Shanghai när du precis flyttat dit och hur bra allt blev!! Om du bara får komma hem och fira lite jul så kommer allt kännas mycket bättre!!! :-)



Tänker på dig!! Kommer kännas väldigt tomt i Shanghai när jag kommer tillbaka och jag kommer sakna dig!!



Sköt om dig!!!

Kramar



Postat av: Katarina

Publicerad 2011-12-14 12:08:31

Tack finaste du! Saknar dig och alla mysiga fika, luncher och pratstunder vi haft ihop.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela