katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

soon time to say goodbye

Publicerad 2012-08-27 17:00:26 i Allmänt

ja, det stämmer bra det. Snart är det dags att åter igen ta farväl av Sverige och Klädesholmen för den här gången. Några små "missions" återstår men på fredag går färden åter mot Tyskland och Köln. Jag längtar såklart efter att träffa Håkan igen men om jag ska var riktigt ärlig, och det är jag nu, så längtar jag inte efter Köln.. Det är en fin stad och vi bor fantastiskt fint men än så länge har jag inte tagit staden till mitt hjärta. Jag vill inte vara orättvis mot Köln, den rätta känslan kanske infinner sig så småningom, men det blir ju lätt att man jämför med Shanghai..
Sen vet jag av erfarenhet att det alltid är lite svårt varje gång jag ska lämna Sverige. Det kommer kännas bättre när jag väl är på plats och har kommit in i mina rutiner där igen. Och alltid så tycker jag att tiden här hemma har gått allt för fort och jag har inte hunnit med det jag tänkte att jag skulle hinna med. Och innerst inne vet jag att jag ändå hunnit med en hel del och faktiskt inte ska känna så. Man hinner det man hinner och det är gott nog!
 
Idag har solen strålat från en klarblå himmel och luften har känts hög och frisk. Lite som höst men ändå inte. Det är nog det allra sista av sommaren som dröjer sig kvar. Tog en promenad över klädesholmsbron förut och det var så vackert över landskapet. Jag har sagt det förr och säger det igen - Jag är så himla tacksam över att jag fått bo här!
 
Holmen in my heart . Forever .
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-08-28 16:51:06

Det är otroligt fint på Klädesholmen, förstår dig...

Svar: Holmen är bäst, ingen protest ;-)
Katarina Holmqvist

Postat av: Karin O

Publicerad 2012-08-30 12:49:27

Svar: Vad roligt, välkommen tillbaka då:)

Svar: Tack!
Katarina Holmqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela