katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

2012

Publicerad 2012-12-19 10:59:00 i Allmänt

Tänkte göra något jag inte gjort tidigare här på bloggen, nämligen en årskrönika. Ja, ni vet en sån där som de brukar ha på TV med årets floppar och toppar. Fast jag vet inte om jag ska ha med några floppar för de vill man ju helst inte bli påmind om en gång till. Så jag tror jag håller mig till topparna. Japp, här kommer mitt år och årets toppar. Utan någon inbördes rangordning!
 
Nyårsdagen - vaknade upp med ett leende på läpparna och mindes nyårsafton 2011. En glittrig kväll som gick i James Bonds anda ihop med goda vänner. Levde länge på den kvällen!
 
Tuff som få var jag oxå!
 
 
Tyskakursen på Tandemschule - en skojig tid där jag tragglade med tyska verb och lärde känna lite folk i stan. Är stolt över mig själv för att jag dels vågade börja på kursen och dels för att jag också fullföljde den.
     
 
 
Besöken från Sverige - härliga minnen med besök av barn, släkt och vänner! Det bästa som finns i livet är för mig att få umgås med andra människor som jag tycker om.
 
 
 
 
Nya platser jag besökt -  Bonn, Berlin, Heidelberg, Luxemburg, Strasbourg, Maastricht, Rom, Moseldalen, Trier. 
 
 
 
 
Resan till Shanghai - såklart en riktig topp under året. Den gamla hemstaden som alltid kommer att ha en speciell betydelse för mig. Och att få umgås med sonen såklart!
 
 
 
Födelsedagarna som firades lite extra - Stephanie fyllde 25, jag 45 och mamma 65. 
 
 
 
 
 
 
Sommaren - som inte var så varm men som ändå bjöd på några fina dagar. 
 
 
 
Att få åka hem till Sverige i december! 
 
Pappa bland tomtar o troll på "Göken".
 
 
 
Modersstolthet över son och dotter!
Steph som blivande ssk!
 
 
John med klasskamrater från hela världen på JiaTong!
 
God Jul och Gott Nytt År!!
 
 
Så får vi se om denna bloggerska återkommer nästa år...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2012-12-20 11:27:23

Jag hoppas verkligen att denna bloggerska kommer tilbaka nästa år. Jag ska ha som mål att komma med nånstans på topplistan 2013.

Svar: :-)
Katarina Holmqvist

Postat av: Britta

Publicerad 2012-12-20 22:07:21

Jag hoppas verkligen att du fortsätter med ditt bloggande. Det är så roligt att få ta del av liv om man inte alltid är så nära geografiskt, så fortsätt!

Svar: Vi får se hur det blir!
Katarina Holmqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela