katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

uteblivet besök

Publicerad 2012-12-06 15:01:47 i Allmänt

idag hade jag sett fram emot att få bädda gästsängen, laga en god middag och duka fint. Idag skulle min ena bror med flickvän kommit hit. Imorgon skulle vi gått till julmarknaderna och druckit glüwein och ätit korv. Men det blir inte så för det har snöat så mycket. Och snöandet ska fortsätta har jag förstått. Både i Sverige och här i Tyskland. 
Lite tråkigt känns det ju. Samtidigt som jag inte vill att de ska ge sig ut och köra när vädret är så oberäkneligt. Och vi ses ju faktiskt snart ändå! 
Lyssnar istället på Peter Jöbacks "Snön föll" och blir som alltid gråtfärdigt berörd av hans fina röst och den vackra texten. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder lånade från Google bilder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela