katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

prövat på nattlivet i Köln

Publicerad 2012-01-09 14:38:44 i Allmänt

även om vi inte känner så många här i Köln. I princip inga!! så kan man ju inte bara sitta hemma och hänga. I lördags gick vi först ut och åt och sen gick vi på barrunda. Hamnade bl.a på Papa Joe's jazzbar. Ett mysigt men knökfullt ställe! Där var det verkligen "knö dej in fast dörra e trång" som Hedenbratt sjöng.
Det roligaste var när en kvinna ur publiken gick upp och sjöng med livebandet. Alla höll nog andan där ett tag och tänkte "hur ska detta gå?" Men det visade sig att hon sjöng fantastiskt bra. Var nog utbildad jazzsångerska eller nåt.


först lite sekt - Tysklands svar på champagne.


Papa Joe's.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela