katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

torsdagen den 5 januari

Publicerad 2012-01-05 12:52:35 i Allmänt

känner mig lite som kossan i boken Ur en kos dagbok av Beppe Wolgers - vaknade, det regnade ute, åt, idisslade, blev mjölkad, åt lite till, tittade på Majros, hon stod kvar i sitt bås, såg en spindel, blev mjölkad, somnade....
Ja, ungefär så fortsätter boken om hur det kan se ut för en kossa. Just denna kossan drömmer om ett annat liv och det verkar som drömmen till slut går i uppfyllelse...För att hon sedan ska upptäcka att livet där hemma nog inte var så tokigt ändå. Gräset är alltid grönare på andra sidan.
Mina dagar är ganska lika kossans just nu -  vaknar, äter frukost, tittar ut över floden, ser att det regnar och är grått ute, går in på internet och kollar mailen och facebook, tar en promenad, äter lunch, kollar mailen och facebook igen, dricker kaffe, lagar middag och inväntar Håkan, går och lägger mig...
Mina drömmar just nu handlar om att jag vill ha en bra tillvaro här i Köln, att jag ska klara av tyskakursen som börjar nästa vecka, att det ska komma folk och hälsa på oss under våren. Ungefär så.


taget under min promenad idag runt Rheinauhafen.

Kommentarer

Postat av: steph

Publicerad 2012-01-05 16:02:50

Mamma, det blir fint ska du se!

Postat av: mami

Publicerad 2012-01-06 15:28:54

Tack hjärtat! Ja, det är klart det blir men vissa dagar vet du...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela