katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

en vecka i Sverige (eller en vecka på Holmen)

Publicerad 2012-06-18 12:54:37 i Allmänt

flygresan från Köln via Amsterdam till Göteborg gick alla tiders, inga förseningar och allt var "just in time". Det gillar jag efter allt för många erfarenheter av det motsatta...
Första dygnet tillbringades hos älskade Steph i Majorna med middag på Red Lion och gott eftersnack sen hemma i det nyrenoverade köket.
Väl hemma på Holmen var det dags för det sedvanliga "starta upp huset görat". Vädra, vrida på huvudvattenkranen, spola vatten i alla avlopp, starta frysen, handla mat och fylla på förråden, städa..Ja, för det blir faktiskt smutsigt ändå i ett hus som bara står tomt. På något vis letar sig damm och annat grus in genom springor och vrår.
Sen så har veckan följts av en rad kära återseenden med familj och vänner, läsa en äkta pappers-GP varje morgon, äta filmjölk och kanske var veckans höjdpunkt den underbara lunchen hos nordviksvännerna - nyfångad stekt makrill med färskpotatis och stuvad spenat.
Fredagen bjöd på det bästa återseendet - John kom hem från Shanghai!
Men sen kom bakslaget som väl får sägas vara veckans riktiga lågvattenmärke.. Och nu talar jag inte om Sveriges förlust mot England i EM utan Magsjukan!!! Ett illamående, en ångest och ett in och utåtvändande av magen utan dess like. Urk säger jag bara. Enda trösten är väl att det inte var något smittsamt så ingen mer än jag fick det. Någon får ta smällen liksom, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela