katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

säker...

Publicerad 2012-03-20 16:11:10 i Allmänt

nu är jag ganska så säker på att våren är här för att stanna! Efter toppnoteringen på hela 25 grader varmt i fredags har nu tempen legat på stadiga 15 grader de senaste dagarna och jag hoppas att det fortsätter så ett tag till. Och ja, det får gärna öka på några grader allt eftersom också! Några fantastiska shanghaigrader kring 40 lär det aldrig komma upp i här och det är jag i och för sig glad för. Är inte mycket för den där intensiva hettan. Men jag vill gärna ha så där lagom varmt, lagom svensk som jag nu en gång för alla är.
Solen skiner, himlen är blå, gräsmattorna börjar anta en grön färg, rabatterna kantas av påskliljor, körsbärsträden har börjat blomma och det ligger en doft av förväntan i luften. Det är nu allt börjar om. Kan det bli bättre än så?


Köln 2012-03-20  

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-03-21 11:01:59

Vacker bild :D

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-03-21 15:37:06

Tack :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela