katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Bombastic

Publicerad 2012-11-29 16:17:00 i Allmänt

Igår var det dramatik här i Im Zollhafen. Vid kvart i fem på eftermiddagen fick jag och grannarna lämna huset med snabba ryck för en bomb från andra världskriget hade hittats intill.  Så en radie av 300 meter fick utrymmas och evakueras fram till halv elva på kvällen då bomben var desarmerad och bortforslad. Tydligen händer det ibland att det hittas gamla bomber här i Köln så de flesta var rätt så lugna och skrattade mest men för mig och Håkan var detta en ny erfarenhet. Japp, nu har man varit med om detta och allt gick ju bra och vi lever och har hälsan! 
Det blev istället en anledning att äta middag på restaurang och sen gå och dricka gluewein på en av julmarknaderna. Inte så dumt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela